پخش زنده
دانلود اپلیکیشن اندروید دانلود اپلیکیشن اندروید
English عربي
3090
-
الف
+

جشنواره بین المللی دف نوای رحمت آغاز به کار کرد

هشتمین جشنواره بین المللی دف نوای رحمت با حضور دف نوازانی از ۳۰ استان کشور آغاز شد.

هشتمین جشنواره بین المللی دف نوای رحمت با حضور دف نوازانی از ۳۰ استان کشور آغاز شد.

به گزارش آی‌فیلم به نقل از روابط عمومی جشنواره، ظهر امروز و طی مراسمی در سنندج هشتمین جشنواره بین المللی دف نوای رحمت به همت حوزه هنری انقلاب اسلامی استان کردستان و با حضور جمع زیادی از مردم و همچنین مدیران و مسئولان در سنندج آغاز به کار کرد.

در این جشنواره که در این دوره به صورت بین المللی برگزار می شود، دف نوازانی از ۳۰ استان کشور و در بخش های مختلف تک نوازی خانم ها و آقایان، گروه نوازی و همچنین مولودی خوانی با هم رقابت می کنند.

در مجموع حدود ۲۵۰ دف نواز از استانهای مختلف کشور در این دوره از جشنواره بین المللی دف نوای رحمت حضور دارند و در طول سه روز در پردیس سینمایی بهمن سنندج با هم رقابت می کنند.

در مراسم افتتاحیه جشنواره بین المللی دف نوای رحمت که در میان حضور و استقبال بی نظیر مردم سنندج برگزار شد، یک گروه مولودی خوانی و دف نوازی نیز برنامه اجرا کردند.

در مراسم افتتاحیه جشنواره بین المللی دف نوای رحمت از داوران بخش مقدماتی آقایان فرزاد عندلیبی، شهرام منصوری و مهدی فتحیان نیز از سوی حوزه هنری انقلاب اسلامی استان کردستان تقدیر و تجلیل شد.

همچنین قبل از برگزاری مراسم افتتاحیه جشنواره بین المللی دف نوای رحمت، تجمع بزرگ دف نوازی همزمان با عید سعید قربان با عنوان سماع عارفان در میدان آزادی شهر سنندج برگزار شد.

در این برنامه که با حضور و استقبال خوبی از سوی مردم مواجه شده بود، جمع زیادی از دف نوازان سنندج و همچنین گروه های شرکت کننده به اجرای مشترک برنامه دف نوازی اقدام کردند.

ه خ/ط ه

نظر شما
ارسال نظر